Tinc un probema amb les amigues
Hola, em dic Júlia i tinc 14 anys.
Fa uns dies em vaig barallar amb una amiga meva i no se com arreglar-ho:
Segons un amic meu hi ha més gent enfadada amb mi però ningu me'n ha dit res. El que em fa sentir més malament és que m'estic deixant de parlar amb les meves millors amigues i no se que estic fent de malament. Tot i que ja ho he preguntat, la gent diu que és la meva manera de ser el que pot ser que les molesti però com que sempre m'he comportat igual des de que vaig entrar a l'institut no ho acabo d'entendre. A vegades m'agafen ganes de canviar d'institut perquè em sento una mica apartada i sento que em critiquen (i no se si s'equivoquen o m'ho mereixo)...
Què faig? Parlo amb elles? Intento canviar el meu comportament? Deixo que passi? Això de canviar de l'institut és fer-ne un grà massa?
InterPersonal

Hola!
Sóc l'ELi aulet. psicòlgoa d'interperosnal.
Doncs diga's que la teva manera de ser no és permanent, que tots anem modificant i millorant coses durant la vida, iq ue t'agradaria que et diguéssi què és el qeu molesta als altres, eprquè tens ganes de millorar-ho. Diga'l-s'hi que no et sembla just que no ho pogueu parlar per mirar de buscar diferents alternatives epr resoldre-ho.
Parla amb elles i diga'l-s'hi! llavors valora el que si tu hi estàs d'acord o no. Tu deicidràs si val la pena canviar-ho o si a tu ja t'està bé i veus que no és un impediment per tenir relacions positives i no cal que ho canviis. A vegades també són els altres els que han d'acceptar com som, però està bé fer un repàs de les nsotres habilitats socials i manera de relacionar-nos.
una abraçada
Eli Aulet www.inteprerosnal.cat