Estic desesperada i no se com ajudar a la meva millor amiga (Si no faig res, em pocs anys es capas de suicidar-se)
Estimat ADOLESCENTS.CAT,
Estic DESESPERADA perque la meva milllor amiga té problemes alimentaris i psicologics,
Les seves millors amigues vam marxar quan vam acabar 5é de Primària, ella la pobre es va quedar sola i sense amigues intentant sobreviure amb aquesta societat que la ofegava cada dia: dient-li que estava "gorda", que era lleija, portant-se malament amb ella,... etc. Desde els 4 anys ja va comensar a patir. Però durant l'adolescencia, que ès l'edad del creixement en que tots creixem i ens desemvolupem, ella continua patint, la gent no es porta bè amb ella, per sort va venir una nena nova i ara son amigues (i no està tan sola). Ella viu en un infern d'hypocrites i d'ignorants (aquesta ès la societat que ens han donat)
Ella igualment pateix. Està obsesionada en perdre kg, però MOLT obsesionada! Va al gimnàs, menja bè però ja poquet, però es fa vomitar (tè bulimia), no li diu res als pares, no fa cas quan li diem que es perfecta, es talla, tè baixa autoestima, s'odia al mirall, no vol seguir aixi però no sap que fer, se sent sola, està perduda, tampoc sap com si va ficar aqui, la seva ment es bella però ella es fràgil. Jo la vull ajudar però em sento incapas. Si no faig res, em pocs anys es capas de suicidar-se. Si us plau, necessito ajuda!!!
Petons,
I si us plau ajudeu-me, ja vaig enviar una consulta en una altra compte i em vau ignorar...! Estic desesperada!
InterPersonal

Bona tarda,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la teva consulta.
Primer de tot dir-te que la teva amiga pot estar molt contenta de tenir algú com tu al seu costat que es preocupi tant per ella i pel seu benestar.
Pel que expliques la teva amiga està força malament, possiblement ha arribat a un punt on tu no pots fer més del que ja fas ara, que és estar al seu costat, donar-li suport, ànims i amor.
El que has de fer és parlar amb un adult que la pugui ajudar (els seus pares, un professor...). Tal com està ara només la intervenció d'un adult pot fer que ella millori, ja que possiblement necessiti ajuda d'algun professional per donar-li el suport i l'ajuda que necessita.
Se que no és fàcil, ja que ella potser no s'ho pren bé de primer moment, però no tinguis cap dubte que amb el temps t'agrairà que l'hagis ajudat a posar solució en aquest infern que ara mateix està vivint! Per tant, si la vols ajudar, el millor que pots fer és explicar-li això als seus pares o un adult de confiança.
Molts ànims!
www.consultajove.cat