AUTOESTIMA
Hola, no se que em passa que normalment no crec en mi mateixa, tinc canvis d'humor molt continus i les meves amigues amb les que m'ajunto a l'escola són unes bordes amb mi, de vegades estan bé però n'hi ha d'altres vegades que se'ls hi gira el cap i estan molt amargades, i jo me les estimo moltíssim però estic farta de que això passi perquè sempre passa, cada any es posen bordes totes amb mi, i estic molt trista, quan els hi explico alguna cosa passen de mi com de la m.... nose que ferrr! De vegades penso que el que tinc no són amigues de veritat, sort que la meva millor amiga està sempre amb mi i no forma part d'aquest enfado continu que tenen amb mi les demes.
estic una mica baixa d'autoestima perquè penso que no m'estimen o coses per l'estil...:( que puc fer?
pd: elles mateixes em diuen que estan super bé amb mi però jo no m'ho crec.
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs fas bé en parlar amb elles si no et sents bé i en confiar en que la teva millor amiga si que està allà. Entenc però , que elles no estan massa disposades a parlar...Potser no acaben de ser conscients de què e´s en concret el que no t'agrada. Pots intentar de dir-els-hi en el moment que passa alguna cosa. Per exemple, si passa alguna cosa que tu no estàs d'acord o que no et sents bé, començar a practicar la comunicació assertiva amb missatges com:
"això no m'agrada, em sap greu però jo penso que..., la meva opinió és que...., quan em dius això em sento desplaçada m'agradaria que em parléssis d'una altra manera, etc.
Veuràs qeu trobes a molts llocs què vol dir parlar assertivament. Fés l'exercici i vés practicant a poc a poc amb tothom la comunicació assertiva. Veuràs que a mesura que vas utilitzant aquests truquillos en la teva comunicació et sents millor.
una abraçada
ELi Aulet www.interpersonal.cat