Es normal o he d'anar amb compte?
Fa quatre mesos que em va venir la regla per primer cop i crec que tinc trastorns alimentaris ja que coses com els ous, el pa, les llaminadures, les verdures, l'arròs...que la majoria m'agradaven molt abans, ja no las menjo, i no perquè no m'agradin, més bé es que amb un poquet ja m'he atipat i em dona una mica de fastig, com la llet pels matins, que només faig un glop o al entrepà al esmorzar de l'institut que només em menjo el de dins, o això fins ara, perquè ara tampoc em sembla molt agradable ja que el formatge, els embotits i el salmó per exemple, engreixen bastant. Ara em dona molt fastig les bosses de fruits secs o pipes i als meus pares li sembla molt estrany ja que abans podia acabar-me dues bosses en una hora.
Abans pesava 72 kg i mesurava 1,60 m però ara, sense fer exercici 69 kg i 1,65 m. Ara m'he apuntat a un gimnàs perquè vull aprimar i se que puc fer-ho, però em sembla que no es gens normal el canvi que he tingut amb el menjar.
Es normal? Es perillós el que em succeeix? Es per culpa de la meva baixa autoestima? O només te a veure la regla?
Sara Bujalance

Hola Liveandlove! La veritat és que el canvi que has patit respecte al menjar i els quilos que has perdut en els últims temps ens poden estar indicant que hi ha alguna cosa que no va bé. Quan algú comença a tenir problemes relacionats amb el pes i el menjar l'origen acostuma a estar més aviat en coses relacionades amb l'autoestima. Per això el més important per evitar una anorèxia o una bulímia és aprendre a valorar-se positivament, acceptar-se tal i com és cada un i rodejar-nos de gent que ens faci sentir bé. L'adolescència és una època delicada per a l'autoestima perquè la personalitat s'està formant, hi ha molts canvis hormonals i fiísics, l'autoestima i l'estat d'ànim van amunt i avall... Per això és molt important que parlis amb els teus pares sobre com et sents, ells ja van passar per l'adolescència i t'entendra, ajudant-te a sentir-te bé amb tu mateixa. Molts petons!!