Alchol!!!!!!!!!!!!
Hola, avui an vingut a la classe a fer una xarada sobre el alchol, pero esk tinc amigues que ya han begut i akesta xarradada ma fet reflecciona,nose quant he de proba l'alchol, i tampoc se amb ki l'hauria de probla les amigues que l'han probat a sigut a Epic o a alguna discoteca, nose que fer jo encarra no puc anar a Epic perk no amb deixen, pero la primera vegada que hi vagi nose si proba el alchol, ajudeumeee:( Le de proba o no?
InterPersonal

Hola Laureta,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns aquest dubte, hi ha molta gent que el comparteix.
Doncs bé, malgrat que està acceptat i legalitzat, l'alcohol és una droga i això vol dir que el seu consum afecta al nostre Sistema Nerviós Central (el cervell), fent que tinguem menys control dels nostres impulsos, que perdem la capacitat d'atenció i d'estar alerta, que els nostres reflexes disminueixin (tardem més a reaccionar), també ens afecta en la nostra manera de parlar i en l'equilibri, per posar els efectes més habituals.
Sé que sovint hi ha molta pressió per començar a beure, però el meu consell és que prenguis tu la decisió. Si no vols beure, no ho facis. Sigues conscient dels teus arguments i defensa'ls. Ningú et pot obligar a fer res que tu no vulguis, per tant, sigues valenta i mantent-te ferma en la teva decisió.
Una abraçada bonica i bones festes!
www.consultajove.cat
Laureta
mooltes gràcies, la meva decicio es no veure fins als 16, pero esque ara comencare a anar a Epiic( una discoteca de la meva ciutat) i tinc por k les meve amigues m'obliguin, que he de fer si passa??
InterPersonal
Hola Laura,
M'alegra molt que hagis pres tu la teva decisió. Ara serà qüestió de mantenir-te ferma davant les teves amigues (en el cas que elles t'insisteixin)
Com ho pots fer?
Doncs amb la tècnica del "disc ratllat". Consisteix en anar repetint sempre la mateixa frase fins que es cansin d'insistir perquè veuran que tu no canviaràs d'opinió. Per exemple: "No beuré. Moltes gràcies, però jo avui no beuré alcohol" i si elles són pesades, tu més! Sembla una tonteria però funciona!
Ja em diràs!
Una abraçada
www.consultajove.cat