Estic farta de tot
Hola!De primer m'agradaria fer-os saber que per a mi la meva vida es una gran merda.Estic farta de que el meus pares s'hi fiquin amb els meus estudis, que sempre em renyin i que m'obliguin a fer coses que no m'agraden llenys ni mica.Els meus "amics" per dir d'una manera es fiquen amb mi, m'insulten a les esquenes,necessito canviar-me d'institut però no em deixen, es una merda l'institut,saps?
Em diuen que soc "rareta" no més per no escoltar reggeton o com s'hi digui aquesta merda de música.
Que puc fer?D:
InterPersonal

Hola Yuno,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Crec que se t'estan ajuntant una pila de coses diferents i això afavoreix que ho vegis tot tan negre. La relació amb els pares no sempre és fàcil. Pensa que tu estàs en un moment de canvi i per ells també és difícil adaptar-s'hi. Heu de fer un esforç tots junts per fer la convivència més fàcil. És normal que estiguin pendents dels teus estudis i que t'exigeixin certes responsabilitats del dia a dia, per molt que no t'agradin. La millor manera però, no és enfrontar-t'hi, sinó negociar amb ells. Proposa'ls algun canvi quan et demanin que facis quelcom que no t'agrada, per exemple.
Pel què fa als amics, potser hauries d'ampliar una mica més les teves relacions. Els amics ens han de tractar bé i ens han de fer sentir a gust amb nosaltres mateixos. Si no compleixen aquest requisit, potser no són tan amics com creiem. Mira de conèixer gent nova i obrir una mica més el teu cercle, t'ajudar a respirar i a mirar les coses amb perspectiva.
Finalment, si no pots canviar d'institut, hauràs d'assumir que t'´hi has de passar els propers anys, així que tu decideixes com els vols passar. Potser no compartiu el mateix estil de música (cal que hi hagi RESPECTE MUTU pels gustos de cadascú), però estic convençuda que compartiu altres coses. Busca allò que et pot unir amb altres companys, veuràs com no sou tan diferents! ;)
Una abraçada
www.consultajove.cat