Jo ja no se que sento...
Hola, l'any passat m´ho vaig passar pensant en un mateix noi, un que em va decebre quan li vaig dir el que sentia, llavors vaig decidir no tornar a "enamorar-me". Però aquest any, un noi de la meva classe m'està tornant boja. Aquest noi no era amic meu l'any passat encara que ho vam intentar, però aquest any he canviat, de cop la gent no m'insulta, crec que he canviat d'actitud, així que ara som més amics, encara que sovint em tracta com una companya (dient "ets una bona companya" o coses semblants). Aquests comentaris em fan molt de mal però tampoc puc dir-s'ho perquè es donaria compte del que sento (que sincerament no ho se ni jo). Te uns ulls molt bonics encara que no es el tipus de noi que totes van al darrera però es un gran noi: treu bones notes, es divertit, es amable, es generós, es simpàtic... Un dia em va dir que totes les noies som iguals (perquè vaig preguntar-li que pensava ara de la seva ex-novia) jo li vaig dir que jo no i em va contestar que això també ho havia dit la seva ex-novia. Se que l'amor es un sentiment molt fort però no puc evitar pensar que potser es el que sento i que també potser m'agradaria estar amb una persona com ell: responsable i madura. No em serveix la típica frase de "fes el que el cor et demani" perquè precisament aquest es el problema: Que no se que em demana! Jo només vull abraçar-lo i poder expressar el que sento, però, que sento? A més, m'encantaria saber com fer per agradar-li...
1-Que sento?
2-Com puc agradar-li i saber si l'hi agrado?
InterPersonal

Bona tarda,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltes gràcies per escriure'ns!
Entenc que estiguis confusa, en coses de sentiments sempre és difícil tenir clar al 100% el que sentim. De vegades fins que no ho intentem no sabem si hem pres o no una bona decisió. L'important és no precipitar-se . Has de donar-te temps per aclarir-te i pensar el que vols. Pensa que vols que tingui la teva parella i si aquest noi té aquestes coses que tu necessites.
Demanes que pots fer per agradar-li. No has de fer res, se que et sonarà típic, però has de ser tu mateixa. Les noies que agraden són les noies naturals i autèntiques, quan som nosaltres mateixes i ens mostrem tal com som, donem confiança a la gent i això fa que ens vegin autèntiques i úniques. Aquest és el millor consell que et puc donar, que siguis tu mateixa i que et mostris així amb ell.
Molta sort!
www.consultajove.cat
InterPersonal
Hola Liveandlove!
Quin nick tan bonic! Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Quina sort que els nostres sentiments no els puguem controlar, no creus? Seria horrible que les persones tinguessim el poder de decidir quan ens enamorem i quan no, o en quins moments ens podem enfadar, estar tristos o sentir alegria... Les emocions no formen part de la raó i, tot i que les podem expressar de diferents maneres, les patim i les disfrutem.
Així que, per molt que t'entestis a no enamorar-te, això no ho podràs evitar. Ara mateix no sé què sents per aquest company, potser necessites una mica més de temps per comprovar-ho. L'amor de veritat es construeix mica en mica, coneixent a la persona, passant-hi estones, compartint anècdotes...
O sigui que prent-te el teu temps per veure com evolucionen aquests sentiments cap a ell. També pots aprofitar les vacances per intentar trobar-vos algun dia en una altra situació que no sigui a classe, a veure com flueix.
Una abraçada!
www.consultajove.cat