Obsessiooooo
Hola Adolescents!
Jo l'any passat, és a dir, el 2013, pesava 72kg i feia 1,70-1,72m. Vaig veure que no anava bé i a mitjan 2014 em vaig voler aprimar. Ho vaig aconseguir i vaig aprimar 7-8kg en 2 mesos. El problema ha començat amb l'inici de curs: al setembre em vaig començar a obsessionar en pesar-me cada dia i en menjar menys. El pes del setembre era de 67kg i el d'ara és de 64,5kg tirant cap a 63kg, i faig casi 1,74m. També m'he obsessionat molt en si tinc panxa o no. Els meus pares i els meus amics m'han dit que no m'haig d'obsessionar en això; però la meva panxa és com més gran després de dinar/sopar que a mitja classe. M'estic obsessionant massa. Em podríeu donar algun consell per no obsessionar-me tant? I dir-me si la relació pes-altura està bé, massa distanciada o sobrepès???
Moltes gràcies!!
P.D: Sóc un noi d'una constitució més aviat gran.
Sara Bujalance

Hola pb_01! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació. La veritat és que pel que expliques has fet una baixada de pes molt gran en només un any, i això, sense control mèdic pot comportar riscos seriosos per a la teva salut, i més tenint en compte que estàs en edat de creixement. De sobrepes no en tens res, (i quan estaves en 72 tampoc en tenies). A més, com molt bé dius tu mateix, sembla que el tema del pes s'ha convertit en una obsessió fins al punt de notar la panxa més plena després de menjar. La veritat és que la panxa continua sent la mateixa, la única cosa que canvia és la teva sensació, perquè després de menjar notem l'estómac ple, però només és la teva sensació, la panxa, visualment, està igual. El millor consell per a que no t'obsessionis és que mengis equiilbrat, suficient (sense quedar-te amb gana) i, sobretot, que parlis amb els teus pares i amics sobre la teva preocupació respecte el pes, ells t'ajudaran a evitar que es converteixi en un problema. I el que has de fer també és dir-li als pares que et duguin al metge per a comprovar que el teu estat de salut està bé després de la pèrdua de pes que has fet.