Dubtes!
Hola!!! Tinc 15 anys i faig 4t ESO. Tinc dos dubtes que em torturen des de fa temps:
1. He elegit l'itinerari científic, o sigui faig FIQ i bio, perquè volia estudiar psicologia (això a tercer). Doncs bé, ara començo a sentir una fascinació bastant important per la història i per l'anglès...també m'agrada raonar i classes tipo ciutadania (en realitat és una introducció a la filosofia). No sé que fer amb la meva vida i al maig m'he de matricular a Batx! Agafo científic o humanístic?!?!!?!?!
2. Al meu poble som unes persones així del pal hippies-guais-indepes (suposo que com tots els pobles, no sé si m'he explicat bé, però els termes són aquests jajajaja) i jo també ho sóc, es clar. Escolto ska, estic a diversos sindicats i agrupacions...jo de veritat crec en això. Vesteixo senzilleta i m'encanta fer excursions pel camp. Però hi ha dies que, de cop, m'entra el venazo d'escoltar One Direction i Taylor Swift, vestirme "pija" i viure en una gran ciutat.
Són normals aquests canvis d'humor, aquesta indecisió, aquest no saber qui ets? Com puc aclarar-me les idees?
Gràcies per llegirme! Un petonet:)
InterPersonal

Hola SrtaXivarri! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. És molt normal el que expliques a la teva edat. Estàs buscant què és el que t'agrada i com vols muntar la teva vida, per això vas obrint portes diferents i entrant a provar diferents maneres de viure i definir-te. Aquesta és la manera d'anar decidint qui vols ser! Respecte al tema estudis, jo de tu em pararia un momentet a escriure pros i contres de cada itinerari a veure quina llista de coses a favor surt més llarga. Mira també quina és la teva experiència en el camp científic i l'humanístic per trobar pistes de què ha anat més amb tu fins ara. I una tercera opció és parlar amb algun professor amb qui tinguis afinitat i et conegui, segur que aquesta xerrada t'anirà molt bé. Cal que sàpigues, també, que a psicologia també s'hi arriba per l'itinerari humanístic (això és el que vaig fer jo). Ànims amb la descoberta!!! Gràcies per la confiança! Elisabet Aulet. www.interpersonal.cat / fcbk: Elisabet Aulet Psicòloga