Menjar o no??
Hola!
Sóc una noia, tinc 14 anys, i des de principis d'aquest any, tinc problemes d'autoestima i alimentació. El cas és que em veig grassa, medeixo 1,68 i peso 50kg. A dies, em sento mes a gust amb mi mateixa, i menjo normal, però despres men penedeixo i em sento culpable, aixi que els dies seguents ho intento compensar menjant menys. Semblara que és poca cosa, però em veig com un monstre, i em veig horrible al costat de les meves amigues. Una de les meves millors amigues es anorexica, i no m'atreveixo a explicar-li com em sento ni a ella ni a les altres per por de que ho diguin als meus pares. No sé que fer, per una part se que no esta be el que em passa, pero em sento molt millor i a gust quan no menjo. Que faig?? No vull que el problema empitjori, de vegades crec que hauria de vomitar encara que no ho faig. Ajudaa!!
Gràcies!!
Sara Bujalance

Hola grugru! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació, pel que dius imagino que ho estàs passant força malament. Amb el pes i l'alçada que tens és impossible que estiguis grassa. Al contrari, estàs prima, així que el problema no està en el teu cos, sinó que està en com et veus tu a tu mateixa i en l'autoestima. Això és molt perillós ja que pot desenvolupar una anorèxia, o sigui, en una malaltia mental greu que fa molt de mal, tant a la persona que ho pateix com al seu entorn. Sé que és difícil parlar d'això amb els pares, però és la única manera d'acabar amb aquest problema i aconseguir trobar-te bé, així que escolta la part de tu que et diu que això no està bé i que et mereixes sentir-te bé i parla amb els pares. Tu no tens la culpa del que t'està passant i ells tenen el dret i l'obligació d'ajudar-te. Molts ànims i molts petons!!