Sobrepès
Hola!
Tinc 14 anys, peso 71 kg i mesuro 1,65m. Fa un mes o algo així, vaig anar al metge a fer-me una revisió, i em va dir que tenia sobrepès. Jo ja ho sospitava, perquè fa temps que em considerava que estava grassa, però que t'ho digui un metge, doncs impacta bastant i jo ho vaig passar malament.
Porto un any fent dieta i aquest any estic fent esport, però tot i així és impossible aprimar-me, no ho aconseguiré mai! A més, m'encanta menjar, no puc estar ni un sol dia sense menjar, així que tot i que em vegi gorda, perquè ho estic, no puc agafar ningun transtorn alimentari.
També, el que fa que m'engreixi, són els meus pits, utilitzo una 100-105.
Què puc fer? Jo vull aprimar-me!
Moltes gràcies!
Sara Bujalance

Hola! No t'amoinis perquè estàs en edat de creixement, i això vol dir que el teu cos encara s'està desenvolupant, de manera que ni parlar-ne de dietes per aprimar, ja que això implica un risc important per al teu creixement. A més, el pes és algo molt relatiu que depen de moltes coses: genètica, estil de vida, activitat física, etc. I, en el teu cas, els pits fan pujar el pes a la bàscula, i això no vol dir que et sobri pes. Recorda que el pes depen també d'un factor genètic, el que sovint anomenem constitució, que no podem ni triar ni canviar, i que per això és tan important acceptar-nos tal i com som. La única cosa que has de fer per assegurar-te un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), suficient (res de passar gana. De fet, passar gana fa engreixar a mig/llarg plaç perquè el cos "s'espanta" i reacciona acumulant més greixos, o sigui, més reserves d'energia), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. Qualsevol esport que t'agradi t'anirà bé. Fent tot això el cos es posa, de manera natural, en el seu pes més adient. Molts petons!!