por/ angustia
Hola, soc l' alba i tinc tretze anys, vaig a segon d' eso i el dia 23 em donen les nostes de primer trimestre, jo crec que m' he esforçat molt però me mare no ho valora, diu que si m' he esforçat no suspendria, si suspenc alguna em castiga i ho compleix 100%. La por que tinc o nose si dir por esque ja s' han acabat els examens ja els he fet tots i acda dia falta menys per l ' entrega de notes i cada dia pensu més amb cuantes em poden quedar, nose com treurem- ho del cap perquè estic molt molt nerviosa penso: i si al obrir al sobre e suspes alguna? si.. i si..
i la veritat esque tinc una angustia que no me la puc treure tinc molta por.
InterPersonal

Hola Alba,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per explicar-nos la teva situació, estic convençuda que hi ha més d'una persona que està igual que tu!
Mira, la por és una emoció molt útil, perquè ens avisa d'un perill o una amenaça. Si no estàs convençuda del teu rendiment a l'escola, és normal que tinguis por a suspendre, i més si saps que hi haurà un càstig al darrera.
Entenc que aquesta sensació és molt desagradable i que no la solucionaràs del tot fins que tinguis les notes davant. De totes maneres, et diria que intentis parlar amb la teva mare i "preparar-la". Avisa-la de la situació, de les assignatures amb les que dubtes i proposa-li de parlar amb el teu tutor/a per encarar el segon trimestre.
Si la teva mare et castiga, no hi podem fer res, però almenys si en parles abans, aquestes sensacions desagradables et disminuiran, ja veuràs!
Una abraçada!
www.consultajove.cat