VIOLÈNCIA DE GÈNERE
Hola, no vull dir el meu nom ja que podria ser que la persona de la que et parlaré ho pugui veure.
Tinc 16 anys i fa poc tenia un xicot. al principi tot era preciós i em tractava molt bé, però poc a poc es va anar convertint en un monstre.
Em controlava moltíssim, em mirava les conversacions de WhatsApp, no em deixava quedar amb les meves amigues, s'enfadava per qualsevol cosa, QUALSEVOL. Si tardava en contestar-li, encara que fos dos minuts, s'enfadava i el pitjor de tot és que no confiava en mi, sempre m'estava demanant proves de tot el que feia al moment.
Fa un mes o així ho vam deixar, i l'altre dia vam estar parlant i em va dir que li començava a agradar una altre noia. Des de llavors estic rara, no menjo, estic "deprimida" (o això em diuen). Necessito passar pàgina i no sé com fer-ho, perquè el trobo moltíssim a faltar i una part de mi vol tornar amb ell, però a la vegada és un imbècil que es mereix tractament mental.
Ajudeu-me si us plau!
InterPersonal

Hola bonica!
Moltes gràcies per escriure'ns i confiar en nosaltres. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot dir-te que m'alegro molt que hagis pogut sortir d'aquesta relació. Una relació de parella s'ha de basar en la confiança i el respecte mutus, hi ha d'haver estones de cura de l'altre i també moments individuals on cadascú es pugui desenvolupar com a ésser individual.
Pel què m'expliques, la relació que tenies no complia gaire aquestes característiques. I encara que tu sentis que encara l'estimes una mica, saps que no vols una relació d'aquest tipus. De totes maneres, és normal que tinguis aquesta reacció en saber que ell ja està pensant en una altra. Pensa que els humans som éssers territorials i una mica possessius, per això ens costa tant deixar de pensar en una persona, perquè l'entenem com una "possessió".
Ja estàs passant pàgina, però necessita el seu temps. Intenta centrar-te en tu i mantenir el mínim contacte possible amb ell. Posa el focus en tu i busca tot allò que et fa sentir bé: Estar amb els teus amics, practicar algun esport, passar estones amb la família, escoltar música,...
Espero haver-te ajudat una mica
una abraçada bonica!
www.consultajove.cat