Autoestima
La veritat es que tothom me diu fea, y que tinc molt front. Constantment tinc discusions a casa perque la meva avia me esta dient tot lo rato que la meva foto de perfil de Whatsapp es horrible i que estic molt fea. Ja estic farta de que em comparin, estic farta de que sigui la amiga fea, pero no li puc contar a ningú i es per aixo que les meves notes han baixat en picat.. dos sufis cuan jo tenia mitja d exelent..
InterPersonal

Hola Nad,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Aquesta situació no ha de ser gens agradable i em sap greu que l'estiguis vivint. El nostre entorn i la gent que estimem són fonamentals per la nostra autoestima i per sentir-nos bé amb nosaltres mateixos i per això fa tan mal que ens diguin coses desagradables.
Et proposo una estratègia: En comptes d'enfadar-te i tenir-hi discussions, per què no proves de respondre d'una altra manera? Si a tu t'agradaria que et diguéssin les coses que fas bé, per què no proves de contestar-los amb alguna floreta? De l'estil: "Ostres, el teu comentari no m'ha agradat, però jo continuo pensant que ets la millor àvia del món, m'agrada molt quan fas/dius...."
Veuràs com al principi es queden parats, però si els agrada sentir-se bé, començaran a fer-ho amb tu! Ja m'explicaràs els resultats!
Per altra banda, també et diré que busquis algunes persones amb qui tinguis confiança i puguis explicar-los com et sents. És molt sa tenir gent al nostre entorn a qui puguem explicar els nostres problemes i ens puguin ajudar (ni que sigui escoltant-nos!)
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat