TABAC
jo texplicare el cas de una amiga meva. aquest any ens han canviat de classes i ara va amb uns nois que son repetidors (17 anys), que fumen i ella ara s'hi ha enganxat. no nomes al tabac sino que fuma maria i a mes a mes tambe passa dels profes i sempre li posen incidencies i tot. els seus pares no ho saben i jo li vull fer veure que aixi no arriabra enlloc i quan mes li dic mes ens discutim. sisplaau digueume alguna cosa que li pugui dir o alguna cosa que ella ho llegeixi ja que sempre mira adolescents.cat
siusplaaau contesteeu! :(
InterPersonal

Hola bonica!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Quina sort que té de tenir-te com a amiga! Sovint els amics prenen decisions amb les quals no hi estem d'acord o creiem que no els hi convenen. Entenc que et sentis impotent davant la seva actitud i que no sàpigues com ajudar-la.
Ella està prenent aquesta decisió i no és responsabilitat teva. Si tu ets amiga seva, ha de saber que tu no hi estàs d'acord, i que podrà comptar amb tu quan tingui problemes, però que en això no la recolzes. Els amics no sempre ens han de donar la raó, i és més bon amic aquell que ens diu què pensa, no creus?
Sé que és força desesperant, però si ja has parlat amb ella i no reacciona, només et queda estar una mica a l'aguait. És a dir, pots seguir-la una mica i si veus que està arribant a una situació "complicada", hauràs de decidir si en parles amb algun adult del seu entorn (un professor, els seus pares, algun cosí o tiet...).
Una abraçada!
www.consultajove.cat