Estudis
Hola! Estic cursant 4t d'ESO, amb Matemàtiques B, Física i química, Plàstica i Francés. Es podria dir que faig Científic-Tecnológic. L'any que ve m'agradaria seguir fent aquestes asignatures, pero la tutora m'ha dit que si no escolleixo Tecnologia com a troncal, que no em serveix de res. Jo no tinc gaire ganes de fer Tecnologia i el tema dels estudis em preocupa bastant. Només vull fer un batxillerat i seguir estudiant el que m'agrade. Sóc bona en qüasi tots els aspectes i, a part, m'agraden moltes coses. És a dir, tant l'àmbit artístic com científic i de lletres m'enxisen. M'agradaria estudiar alguna carrera on pugue demostrar les meves capacitats. He fet milers de Tests Vocacionals i no m'han servit de res, només entro en més dubtes. Crec que no dec ser l'única amb aquest problema, així que, em podrieu dir alguna manera que realment sigue eficaç per a triar un camí?
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
La teva situació és molt més freqüent del què et penses. Passem certs moments a la nostra vida que creiem que són crucials pel nostre futur i ens entren els dubtes i els temors.
Crec que la millor opció per escollir un batxillerat, és aquell en el que hi hagi la major quantitat d'assignatures que t'atrauen. Potser n'hi haurà alguna que no t'acabarà de fer tanta gràcia, però també s'ha d'acceptar, no creus?
També et diré que la manera més eficaç de construir-se el propi camí és seguir sent observadora del propi procés d'aprenentatge. És a dir, de moment t'atrau la branca científica, doncs cap allà! Si més endavant veus que hi ha altres matèries que també t'interessen, ja hi seràs a temps a reconduir-ho, no pateixis!
Parla amb professors, deixa't assessorar i guia't pel teu instint. És la millor manera per responsabilitzar-se del propi futur!
Una abraçada!
www.consultajove.cat