Exercicis
Hoola!
Mireu, us explico el que em passa.
La penúltima vega que vaig anar al metge, em va pesar, com ho fa sempre i em sortir 44kg i també em va medir i feia 1'58m. L'última vegada que vaig anar, al septembre, també m'ho va mirar i pesava 47kg i media 1'58m, és a dir, el mateix que l'altre cop.
El que vull dir és que he engreixat 3kg en 6 mesos però la'altura ja puja! I realment l'altura no m'importa molt, però el pes si. El metge ja em va dir que estava bé, i segurament no creixeria gaire més, però ho que realment em va dessepcionar una mica era el pes.
Bé, tampoc vull deixar de menjar, encara que alguns cops ja ho he provat però em resulta molt dificil ja que buuff, jo sempre tinc molta gana. Però, tampoc faig esport, sol dos dies a la setmana, al insti. I per ho que us escric a vosaltres és per si em podrieu recomanar uns exercicis de cames, per posarles fortes, ja que crec que és lo que més gras tinc del cos.
Moltes gràcies!:)
Sara Bujalance

Hola! El teu pes està molt bé, no t'has d'aprimar res! Pensa que guanyes pes perquè el teu cos està desenvolupant-se. Durant l'adolescència el volum dels òrgans del cos es duplica, per això guanyeu pes. No és perquè us feu més grassos, és perquè us feu grans. Si no guanyessis pes voldria dir que no t'estàs desenvolupant i que et quedaries amb un cos de nena per a tota la vida, i això sí seria un problema gros. A més, deixar de menjar no ajuda a aprimar, al contrari, a mig/llarg plaç fa engreixar perquè el cos "s'espanta" davant de poc menjar i apren a engreixar per a fer reserves d'energia. L'únic que has de fer per assegurar-te un bon pes, com el que tens, és menjar equilibrat, tal i com marca la piràmide alimentària, i fer esport habitualment. No cal que t'apuntis a fer cap esport, pots sortir en bici o a patinar quan et vingui de gust, o fer exercicis a casa com aquests que recomanen a un post d'adolescents.cat:
Molts petons!!