a casa no estem bé ni econòmicament...
Hola!
Mira jo volia comentar que... a casa meva es queixen bastant dels diners... i això em preocupa. Últimament estan havent gastos molt besties, relacionats amb la meva salut (res greu, però va cap a 800€ entre altres coses...). A casa meva només treballa el meu pare i som 4...
Entre tot això hi han els estudis, que a mi m'agradaria estudiar psicologia l'any que ve, però no sé si podré per diners...
El meu pare em jutja per tot. I em culpa de la falta dels diners. Quan li vaig dir lo que valia de lo dels 800€ em va començar a insultar i com sempre em va dir que seria millor que no existís.
Cada dia és una discussió a casa meva i no ho suporto més. Però bé... el cas és lo dels diners...
A part dels estudis, doncs sincerament crec que de tan en tan també va bé quedar-se coses per capritxos (és a dir per un mateix), i per reis m'agradaria renovar les ulleres de vista, ja que les meves són molt clàssiques i fa una eternitat que les tinc..., i a part dels estudis hi ha altres coses com per exemple amb la coral volem fer un viatge... i a més jo volia fer-me un tractament pels grans que surt a 80€... vaig anar a la farmàcia i em va dir que m'aniria molt bé... Tinc 20 anys i estic farta de tants grans...., no sé com dir-ho a casa... i a més tinc por del que em faci el meu pare, a part que m'ha amenaçat molts cops de fer-me fora de casa.
No sé com ho faré, ni amb els estudis... perquè ell només vol que treballi....
I ara també em fa molta por quedar-me sense casa (però no només en plan que ell em faci fora de casa, sinó també en plan que no tinguem prou diners...).
En fi, espero resposta.
Gràcies!
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Em sap greu la situació que esteu vivint a casa. Entenc que estiguis preocupada per com anirà tot i com serà el teu futur immediat.
Per altra banda, si vols estudiar una carrera, sempre podeu sol·licitar una beca de la Generalitat. Aquí trobaràs més informació, i sinó en un Punt d'Informació Jove et podran assessorar millor ;)
AppJava/catala/a_beques.jsp?categoria=universitaris
Pel què fa als teus "capricis", és normal que vulguis tenir-ne algun, però potser hauràs de prioritzar alguna cosa: o les ulleres o el tractament antiacné. Demana-li al teu pare quin "pressupost" té pels regals de Nadal i adapta't a ell. Pel teu pare ha de ser difícil fer front a la situació i segurament li costa moltíssim dir-te que no. Així que facilita-li les coses i adapta't a la situació actual, perquè sinó sempre estaràs pendent del què et falta.
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat