transtorns alimentaris?ajuda siusplau
Hola, tinc 16 anys i medeixo 1'60 metres. L'any passat pesava 60kg i com que estava grassoneta vaig començar a obsessionar-me amb el pes i vaig deixar de menjar. Al cap de dos mesos pesava 51kg i aleshores em vaig adonar que estava fent una bestiesa i vaig tornara menjar normal, illavors em sentia perfecte amb el meu cos. Però ara fa tres setmanes vaig tenir un període d'estrès i vaig començar a menjar com una boja i a atipar-me de dolços, i des de llavors que no puc parar de cap manera. En tres setmanes he recuperat gairebé tot el pes que havia perdut, ara peso 57kg iem sento fatal. He provat de vomitar però no puc, i quan penso que he de deixar de menjar m'atipo encara més. Siusplau, necessito que em doneu algun consell per deixar de menjar d'aquesta manera i de poder tornar a perdre aquests quilos però de manera saludable, no vull tornar a obsessionar-me però no puc seguir així o em posaré mlalta de veritat!!
Molts petons!!!!
Sara Bujalance

Hola Hermy1234! Per evitar patir ansietat pel menjar és important menjar de tot, suficient (sense quedar-te amb gana), equilibrat i repartit en 5 àpats (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 mig matí i 1 mitja tarda. Els complementaris poden ser una peça de fruita, per exemple). De totes maneres, pel que m'expliques sembla que ho estàs passant força malament i això no està bé perquè et mereixes ser feliç i estar contenta i tranquil·la. El que és més important que facis per evitar que tot això empitjori és parlar amb els teus pares i explicar-los com et sents. Sé que pot costar fer-ho, però segur que ja s'ensumen alguna cosa i quan els hagis dit t'hauràs tret un pes de sobre. Ells t'ajudaran. Pensa que tu no tens la culpa del que t'està passant i ells tenen el dret i l'obligació d'ajudar-te. Quan abans hi parlis, molt millor. Molts petons!!