Inseguretat i autoestima
Hola,
Fa ja bastant de temps que tinc l'autoestima pel terra. Mai m'ha agradat la meva cara, i ara tampoc estic contenta amb el meu cos (sé que, afortunadament, això últim té solució i he començat a fer uns “30-day Challenge” que vaig trobar a internet, perquè no tinc temps per anar al gimnàs). Sóc molt insegura degut a que no em sento (ni sóc) guapa.
A més, fa uns dies em vaig assabentar que al noi que m’agrada li agrada una amiga meva i ella li correspon, encara que això ho porto bastant bé i estic passant pàgina amb sorprenent facilitat.
També sento que no se’m dona bé res del que faig. M’apassiona la música però tothom que veig al meu voltant és millor que jo i em sento com una merda en tot. Tampoc estic motivada per treure’m el batxillerat, i ara mateix en comptes d’estudiar per l’examen de demà estic escrivint això.
Si tens algun consell per pujar-me l’autoestima i sentir-me millor amb mi mateixa si us plau digues-me’l, estic desesperada.
Moltes gràcies.
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
L'autoestima és una part fonamental del nostre benestar, però hi ha moments en què ens fa la punyeta i no ens deixa estar bé. Millorar-la necessita el seu temps i a vegades cal molt esforç per saber-la mantenir.
M'agradaria que consultéssis aquestes pautes que has trobat per internet amb algun especialista. Sé que són molt temptadores i que semblen molt fàcils i senzilles de seguir, però sovint aquestes pautes "miraculoses" no s'adapten al nostre estil o ens poden demanar més del què podem donar. Deixa que algú hi doni un cop d'ull (ni que sigui el teu professor d'Educació Física).
Pel què m'expliques tens molts interessos i això és fenomenal! A vegades ens emmirallem en persones que són molt virtuoses en alguna cosa, però no ens adonem que potser la resta de temes els tenen més descuidats. Tinc la sensació que tu ets una persona molt inquieta, que t'agrada conèixer una mica de tot, així que explota aquests interessos! Demana, pregunta, informa't sobre tot allò que t'agradi. La formació i el coneixement també ens aporta seguretat!
Pel què fa a la motivació pels estudis, entenc que a vegades no vegis el sentit en el què estàs estudiant. Demana hora amb el teu tutor o tutora i potser entre tots dos podeu trobar els punts febles (i també els forts) que tens!
Conèixer-se a un mateix és la clau per estar bé!
Una abraçada
www.consultajove.cat