Vull deixar-ho pero no puc. SISPLAU CONTESTEU
hola bon dia.
fa uns dies amb la meva novia feiem un any i un mes i jo no estava gaire content perque desde feia uns dies no em sentia be al seu costat i prefereixo passar mes temps amb els meus amics que amb ella, perque ella sempre que jo tinc una mica de temps per mi ella sempre salta diguent de que quedem i tot i ami em fa cosa dir-li que no perque ami sempre em fa cosa dir que no pero en el fons no hi vull anar perque prefereixo estar a casa fent el "gos" i he arribat a la conclusio de que ja no sento el que sentia. jo vull deixar-ho per passar mes temps amb els meu amics perque ara tinc 17 anys i en fare 18 a l'abril i clar ara estem casi cada cap de setmana surtint pero jo casi mai hi vaig perqu ehi ha la mev anobia entre mig que no em deixa. jo ho vull deixar pero no puc dir-li de deixaro perque ells abans era bulimica i sempre m'està diguent de que amb mi va deixar de ser-ho i que si ho deixem tornarà a caure-hi i poder es suicidarà i per aixo no puc fer-ho perque despres em sentire super culpable i tindre un remordiment a dintre meu enorme i ja no disfrutare de la vida.
em podeu donar algun consell de com deixar-ho o de com dirli el que em passa sisplu? esque es molt important per mi i no ser que fer, avegades m'estresso molt pensat-hi i em sento com el cul.
sisplau una auda us feu apreciar.
una abraçada.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Les relacions de parella, com qualsevol altra relació humana, està formada per dues persones que van evolucionant, i per tant, també pot canviar la relació. Si sents que ja no vols estar amb ella, has de ser sincer amb tu mateix i amb ella. Explicar-li tranquil·lament la situació, que els teus sentiments han canviat i que ja no sents el mateix que abans.
Segurament ho passarà malament, però no pots quedar-te amb ella per pena, no creus? Quin tipus de relació és aquesta? Llavors, si pateixes per ella o creus que podria recaure, et recomano que en parlis amb els seus pares. Són ells els que tenen la responsabilitat, com a pares, de protegir-la, però no tu.
Finalment, pensa què passaria si seguiu junts, segurament notaria que tu no estàs dins la relació al 100% (perquè això es nota), i és molt probable que això pugui fer empitjorar la seva situació i tornar a recaure.
Així que, si tu tens clara la teva decisió, sigues honest, per tu i per ella.
Una abraçada
www.consultajove.cat