AMIGA TÍMIDA! NO DIU RES!
Hooola! Bé, tinc a una amiga que és molt tímida. Només m'explica coses i em parla a mi i a dos o tres amigues més. Bé, ara no ens veiem molt i ja no parlem molt. Però em segueix parlant obertament. I en canvi, a l'altre gent no s'obra. Fins i tot, per fer un video entre amigues. Que a la majoria ens parla doncs li fa corte parlar i s'estima més posar-hi fotos. I és un video que només el farem entre amigues!
Fua, es que no és només això. Es que ni pot llegir a classe, suposo que al sentirse observada per tota la classe mentres llegeix li incomode. Però es que totes estem desesperades per ella! Pot ser que de més gran es tregui la vergonya. Però si no se la treu ara no podrà disfrutar tant!
AJUDDA SISPLAUU!!!
InterPersonal

Hola Inda01! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs la teva amiga no ho deu estar passant massa bé amb aquesta tímidesa. Potser si que encessita un cop de mà i comrpensió. Ella, per això , decidirà la velocitat amb la que vol anar fent passets per millorar en aquest aspecte.
Fés -li costat en aquests moments i parlant i disfrutant. Així veurà que és molt més que la seva tímdiesa.
Recorda-li lo valenta que també pot ser. Tots tenim un bon grau de valentia i l'hem de fer servir.
Recorda-li també que no cal no sentir vergonya per començar a fer passos, sinó que tot i la vergonya que pensi amb la valentia i que tiri endavant poc a poc.
Ella és al que ah de decidir canviar i quan ho decideixi veuràs uqe poc a poc va acobseguint resultats positius.
Pot plantejar-se què faria un dia sencer si no tingués vergonya i llavors anar practicant a poc a poc.
una abraçada