millors amigues
hola! fa temps em vaig barallar amb les meves millors amigues i he perdut molts contactes, ara tinc un altre grup d'amigues, però no en tinc gaires. La gent diu que sóc simpàtica i bona amiga i tal, però no sé com fer amics. no sé iniciar una conversa amb algú que no conec de res i em costa molt mantenir el contacte amb gent amb la que no parlo tant. No sé que fer perquè totes les meves amigues tenen la seva millor amiga i jo no. I ho noto bastant perquè totes tenen les seves coses i jo tinc les meves coses però amb totes elles i no amb una altra persona. Sóc vergonyosa quan no conec a algú i hi ha molts cops que sento que sobro...totes tenen a la seva millor amiga i jo estic allà acoplada. Sempre sóc perfecte i simpática fins que arriba l'altre i és ella la perfecta.
No sé com fer una millor amiga, em podeu ajudar siusplau?
InterPersonal

Hola ! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Pel primer que dius que tens dificultats per iniciar converses i fer amics, la manera de resoldre-ho és a partir d'anar intentant petits passos per afrontar-te a la situació. Pensa també si ets massa exigent amb tu mateixa i esperes uns objectius poc realistes de com hauries de ser en públic. A tots ens poden costar algunes situacions i no per això vol dir que no siguem prou sociables o que ens hagim de sentir inferiors. Però si que el que funciona és anar-te posant petits reptes per conèixer gent, sense voler agradar, perquè NO PODEM AGRADAR A TOTHOM, sinó per disfrutar de les relacions socials!! Pel tema de tenir una millor amiga, valora que tenir una millor amiga no és una cosa que es pugui planejar així com així, més val sumar gent a la vida que estar-ne restant per si algun dia aparèix la bona amiga. És una gran virtud tenir un grup d'amigues, encara que amb algunes tinguis més afinitat que altres. Pensa en els avantates: tens moltes més opcions i gent amb qui comptar!! Aferrar-nos a una persona i prou pot semblar molt maco, però també té les seves complicacions, intenta ressaltar i disfrutar d'aquesta característica d'atraure a diversa gent, si a la llarga tens més afinitat amb algu en concret serà més natural, que si intentes forçar una situació que cal que surti espontàniament per ser autèntica!! Disfruta de tot el que et pugui aportar cada persona que tens al voltant i endavant amb els reptes!! Ànims! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk:Elisabet Aulet Psicòloga