Solitud + vergonya
Hola,
Des de fa un temps que em sento molt sola, tot i tenir amics i un novio que m'estima. Em sento fora de lloc quan estic envoltada de gent, com si aquell no fos el meu lloc. És com un sentiment d'estar perduda i llavors em poso trista i ploro pels descosits. Què puc fer per no sentir-me així?
A més a més tinc molta vergonya a mostrar-me tal com sóc i en ocasions perdo oportunitats pel fet de ser així. Com puc millorar la meva confiança en mi mateixa?
InterPersonal

Hola kanna12,
Gràcies per escriure, sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
El què descrius és un sentiment molt habitual en aquesta etapa. Sé que potser no et soluciona res, però a vegades va bé veure que no és un sentiment únic.
Què pots fer per no sentir-te així? Doncs intentar buscar activitats que t'agradin del teu dia a dia. Centrar-te en el què estàs fent en cada moment. I dedicar 20 minuts al dia a estar trista. És natural estar trist, així que tampoc hem d'intentar eliminar la tristesa de les nostres vides. Guarda't cada dia una estona per desfogar-te, però la resta del dia estigues ben conscient de les coses que fas i fixa't en les que et fan somriure.
Per millorar la confiança en tu mateixa, el milor és deixar-se anar i mostrar-te tal com ets amb les persones que estimes. Comença amb aquelles amb qui tinguis més confiança i explica'ls algun secret o alguna cosa que et faci vergonya, a veure quina és la seva reacció.... veuràs que continuaran al teu costat! ;)
Una abraçada!
www.consultajove.cat