autoestima
Que cony faig? soc fea estic gorda i tímida, tinc alguna oportunitat de coneixer algu en aquesta vida? tinc 16 anys i tinc les hormones pels aires, necesito que em pugi lautoestima perqe si em sento segura de mi mateixa algu ja em valorara més... nose si m'explico pero que puc fer per sentirme be amb mi? porto uns mesos menjant poc i puf nose a l'estiu ha estat una tortura cancelant plans tope guais perque em moro de vergonya al posarme el bikini... quina rabia! saben que si tingues un cos guai podria haverlo explotat o nose... lahkjhsadfjs enserio necesito consells.. pero no aixo de fer llistetes i xorradetes d'aquestes, hi ha algo altre que pugi fer? estic farta i ratlladisima de sentir-me malament per menjar i per tot
moltes gràcies!
petons
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns
Segur que amb un cos "guai" haguéssis fet tot això que dius? Segur que no haguéssis cancel·lat cap pla? A vegades ens creem excuses per no afrontar algunes situacions complicades o difícils.
No sé què esperes d'aquesta consulta, només et diré que pujar l'autoestima no es pot fer d'un dia per l'altre i tampoc si no hi ha voluntat de canvi. Les llistes de qualitats poden servir perquè la persona s'adoni que té moltes més virtuts i qualitats que tenir o no tenir un cos guai.
Entenc el teu malestar, és normal que algunes vegades tinguem por a estar sols, però són els moments més ideals per conèixer-nos a nosaltres mateixos. Jo et recomano que aquest hivern pensis en alguns dels plans que t'has perdut aquest any i si ha valgut la pena cancel·lar-los o no.
Aprofita per fer coses amb la família i també amb els teus amics, busca les coses que et diverteixen i centra't únicament en tu!
Veuràs com si estàs centrada en tu mateixa i en fer coses que t'agraden, et sentiràs una mica millor!
Una abraçada ;)
www.consultajove.cat