obsessió
Hola! No em sento bé amb el meu cos i de tant en tant em venen venes a les quals em dona per no menjar quasi res i fer molt d'esport, però quan se'm passa com avui mateix esmorzo ensaimades i breno xocolata... després em sento fatal. total que el que vull jo és sentir-me bé amb mi mateixa i no se com acceptar-me tal i com soc perquè ja estic farta d'estar patint que si estic massa gorda que si això.. i en el fons el que atrau d'una persona és la personalitat i la seguretat en un mateix així que que puc fer???
No sabia ben bé si posar-ho a aquest apartat o al de psicologia però espero que em puguis aconsellar!
Petons i gràcies:)
Sara Bujalance

Hola freedom for catalonia! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació, t'has explicat molt bé i demostres ser molt intel·ligent entenent que la forma per sentir-nos amb nosaltres mateixos és acceptar-nos tal i com som. El primer de tot, per evitar tenir problemes en l'alimentació és que no facis això de menjar quasi res, ja que menjar poc farà que et vingui ansietat i més ganes de menjar després, o sigui, el cos intentarà "compensar" la gana que ha passat. La millor manera d'evitar això és menjar de tot, variat i equilibrat, com marca la pìràmide alimentària, repartit en 5 àpats (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementraris: mig matí i mitja tarda. Els complemetaris poden ser una peça de fruita, per exemple), i fer esport habitualment. Fent tot això el teu cos mantindrà el pes que necessita per estar bé. Per una altra banda, per acceptar-te tal i com ets és important que identifiquis les teves virtuts, punts forts i coses de tu que t'agraden i te les recordis sovint. També és molt important que et donis permís per equivocar-te i tenir defectes com tothom. I molt important, creu-te que totes les persones, tinguem el físic que tinguem, ens mereixem ser felices, estimades, respectades i valorades. No permetis que ningú et faci sentir malament per com ets, ni per fora ni per dintre, així que és important que et rodegis de gent que t'estimi i et faci sentir bé, i parla amb amics i familiars sobre els teus sentiments i emocions, la gent que t'estima t'ajudarà a estimar-te. Molts petons!!