anonimmmmjdhsdgsf
hola soc la violet ya tic una edat pero els meus pares encara en catiguen i jo hintento portarme be per aixo siuplua a mi no m'agaraden que en castiguin a les 9:30 a dormir e teuria sempre vaig a les 10:00 a dormir que puc fer siusplauuuuu ajudammmmmmmm son isnsoportablessssssss
InterPersonal

Hola Violet,
Gràcies per escriure'ns! Sembla que estàs força molesta amb els teus pares i és normal sentir-se així quan creiem que no és just el què ens està passant.
Per altra banda, els teus pares són els responsables del teu benestar i mica en mica han de cedir-te espai per tal que tu te'n facis responsable. Així que demostra'ls que poden confiar en tu i parla amb ells, explica'ls com et sents, com t'agradaria que actuéssin i què necessiten ells de tu per deixar-te més espai. Com veus és una negociació entre tots tres. Parleu-ne, pacteu, afluixeu i arribeu a acords. Tots us heu d'adaptar als teus canvis de nena a adulta i no és fàcil.
Pensa que en aquestes situacions hi ha una part que no pots controlar, però la part que està sota el teu control (complir amb els acords) és el que et donarà força i credibilitat quan demanis algun favor o algun extra.
Una abraçada!