Estancada en un cos de nena?
Hola Sara,
tinc 18 anys i el meu cos no s'ha desenvolupat com hauria d'haver fet, és a dir, porto amb el mateix físic des de fa 3 o 4 anys (des dels 15 aprox.). Sempre he pensat que amb l'altura que tinc, el pes no és l'adequat (164 cm i peso 42 kg). Va haver un temps que estava una mica desesperada, fins i tot vaig anar al metge per provar d'engreixar-me però no hi ha manera. La meva complexitat física serà així per sempre? (no tinc casi pit, estic molt prima,etc...)
Què em recomanes com a nutricionista? Puc guanyar 4 o 5 kg seguint alguna dieta en concret i fent esport?
Moltes gràcies.
Sara Bujalance

Hola Marea! No són nutricionista, sóc psicòloga, el meu fort és l'autoestima ;-) Pel que fa la pes és motl important menjar de tot, variat, equilibrat i suficient (sense quedar-te amb gana), i si tot i així creus que el teu cos no està bé, torna al metge i insisteix en la teva preocupació. Fer esport també és una bona manera d'intentar guanyar una mica de volum. Fent esport no engreixaràs, però et veuràs més en forma i més forta. Per una altra banda, recorda que el cos i el pes també depenen d'un factor genètic, que ni triem ni podem canviar, i que per això és tan important acceptar-no tal i com som per sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. Valorat positivament, donat permís per tenir defectes com tothom, acceptat tal i com ets, no permetis que la preocupació pel cos et resti benestar (tothom té dret a ser feliç tingui el físic que tingui) i rodejat de gent que et faci sentir bé. Aquests són les millors pautes per sentir-se bé amb un mateix. Molts petons!!