informacio necessaria
hola bones!
per comensar tinc 18 anys,mireu tinc un problema a casa que ens portem molt malament jo amb els meus pares mes que res la causa podria ser el sobrecontrol k em tenen i que volen que fagi tot el que ells no han arrivat a fer mai i aixo em posa en un estat que realment em repercuteix vastant sobre els estudis xk tanta presio i tan control fa que jo cada vegada fagi mes la meva i deixi de fer el k toca jo a ells ja els hi he dit que si mestan a sobre tan i tan conorl de amb ki vaig i qui deixu danar doncs jo els hi dire encara menys i tal.. nose si hi ha solucio...
despres ara actualment al primer trimestre no ha anat com jo mesperva i volen enviarme a un internat el que nose es si ells aixis sense mes poden tinguent jo 18 jo m hi negu rotundament pero nose com acavara...? despres tb m han dit molts cops k em fotran fora de casa jo ho he parlat amb amics mes grans i m han dit que si stik estudiant el k sigui no poden fotrem fora fins els 21 es vritat?
tb m han dit que com em negui a anr a linternat k em deninciaran i que se memportin els mosos i que ho faran per cridarlos i noseque mes cosa que els k comensen cridant son ells jo ja intentu no pujar el to po clar si ells continuen cridant jo acavu cridant... poden ferho aixo?
i per ultim.. mestic pensant molt la opcio de marxar de casa... creieiu k seria bona idea? kins factors hauria de tenir en compte per marxar jo de casa?
. perdo per lextencio... pro necessitu ajuda jo stik en un estat de lapsus total..
merci
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli AUlet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs si tens 18 anys legalment pots marxar de casa. Això sí, més que la part legal i ha moltes coses a les que t'hauràs d'afrontar i t'has de preparar per si decideixes fer-ho.
Necessitaràs una feina, ni que sigui una feineta que puguis compaginar amb estudis i et permeti pagar un lloguer. Hauràs de buscar un pis on viure, pots tardar uns dies perquè s'ha de mirar una mcia bé. Llavors si comparteixes pot ser més fàcil eprquè els gastos són a compartir i la responsabilitat de les factures i tot també.
I potser t'hauràs de pagar els estudis. Valora molt el seguir estudiant. Que un trimestre no vagin bé les coses no vol dir que hagi de ser així sempre!
Si ho decideixes, has de saber que serà un cop dur per la teva família. Evidentment que ja tens el dret de fer-ho, però hauràs d'afrotnar que ells no ho acceptaran de cop i volta i que et poden posar algunes repressalies. Altra cosa és que intenteu solucionar el que passa, epr exemple anat a un psicòleg tots plegats, o parlant de ocm us sentiu en aquesta situaicó.
Tu mateixa! És una decisió important! Busca també amics i gent de confiança per aprlar-ne!
una abraçada
ELi AUlet www.interpersonal.cat