Amigues :S
Hola Adolescents,
Sóc una noia de 14 anys i us vull consultar una cosa:
Com puc passar la por? Ja se que tothom té por a algo, algunes pors son més grans que d'altres, peró jo vull superar la meva por, ja que , sé que m'hi hauré d'enfrontar a ella molts cops durant la meva vida, i vull saber com acabar amb ella.
La meva por es a la soledat, no a la soledat de no tenir parella (també tinc por a aixó ara que ho penso, por a que tothom estigui amb algú i jo em quedi sola..) pero buenu, la més forta és a la soledat entre amic, companys.. nose si m'explico molt bé :S
Tinc por a no tenir amb ningu que parlar a classe, o a perdre les meves amigues i haver de estar sola, ja se que perdre les amigues no comporta estar sola, hi ha més gent, peró quina gent? la que també em pot deixar sola en qualsevol moment. No es que sigui molt sociable, la veritat, m'agrada parlar molt amb la gent i coneixer gent nova, pero el meu estat mental no em deixa.
Nose si m'haureu entes la consulta, hos he explicat una mica la meva vida ja...
Grácies per la vostre atenció, i espero que m'ajudeu o em digueu trucs per aconseguir-ho.
PeToNs AdOlEsCeNtS :)
InterPersonal

Hola bertaa! Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs expliques molt bé com e´s la por i que tothom en té ! molt cert! Som valents gràcies a que tenim por. Sona raro poerò e´s així. A base d'afrontar-nos a les nsotres pors, creem estratègies i eines per ensortir-nos-en, el que significa ser valent!
DOncs la por que parles és força comuna! I també e´s cert que mai estem sols. Potser durant la vida perdem a gent, i sempre n'acaba entrant de nova.
El que no podem fer davant la por és paralitzar la nostra vida. SI perdem alguns amcis, aprella o amigues en algun moment, passat el primer moment de tristor, ens hem d'arramangar les mànigues i començar acceptar que cal girar el rumb cap a fer nova gent i noves experiències.
Amb paciència i esforç les pors es van afrontant- Si tu t'esforces a conèixer gent , a superar la teva vergonya i anar fent petits passos dia a dia, veuràs com la teva por disminueix i et sents molt valenta.
És un entrenament! Endavant
ELi AUlet www.interpersonal.cat