Estres ansietat batx?
Hola!Nose si aquesta consulta es per ficar-la aquí.
Soc una noia que està fent 2n de batxillerat i durant aquest trimestre he agafat moltes malalties i atacs de nervis i ansietat. M'han dit que pot ser per tot l'estres del bach, m'agradaria saber si hi ha alguna manera de que em pugui relaxar però sense deixar destudiar. Tambe he pensat de fer el bach en 3 anys, pero nose que fer perque tinc moltes ganes de acabar-lo!!!! Algun consell?
InterPersonal

Hola Foreveryoung,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns,
Has fet la pregunta al consultori correcte! A veure, l'ansietat és una resposta del nostre cos per avisar-nos que potser estem forçant massa la màquina. A vegades aquest estrès és real (assumim més feina de la que realment podem fer) i altres vegades és el nostre cervell que ens juga males passades ("és molt difícil / tinc molta feina / no ho acabaré / no me'n sortiré...").
Qualsevol cosa que t'ajudi a relaxar-te serà benvinguda, aquí tens algunes recomanacions:
- Fes-te un horari de les hores d'estudi - Cal que sigui realista, no serveix posar que tota la tarda estudiaràs, sinó que sigues més concreta, per ex. "estudiaré 3 hores per l'examen de naturals"
- Inclou petits descansos - On puguis aixecar-te de la cadira, que et toqui una mica l'aire.
- Reserva't els caps de setmana per fer coses que t'agradin - és importantíssim que mantinguem les aficions, perquè són les que ens carreguen les piles!
- Dedica estones als amics - Ells també són una font important d'energia!
- Fes passejades, excursions o esport - fer exercici regularment ens ajuda a netejar la ment i oxigena el nostre cos.
Com veus hi ha moltes estratègies, però el més important és que els estudis no ocupin el 90% de la teva vida! Parla amb el teu tutor per comentar el tema d'allargar el batxillerat, si ho creus necessari.
Busca la teva estratègia!
Una abraçada!
www.consultajove.cat