saver el pes
Holaa m'agradaria saber com fas la mitja de pes i alsada i saps si es el pes ideal em podries donar una pagina ke ho expliques o explicarmo tu com ho puc fer ?? Merciii
Pd:Adolescents es de lo millo
Sara Bujalance

Hola! Els metges fan servir alguns càlculs per saber, de forma orientativa, si el pes d'una persona adulta està més o menys bé, però en el cas dels menors d'edat no existeix cap càlcul. El que fan els metges és basar-se en els percentils i veure si el menor està dintre de lo que es considera habitual pel que fa a l'alçada i al pes. El fet de que no existeixi cap càlcul precís per conèixer el pes "ideal" ens indica que no existeix un pes "ideal", ja que el pes ideal és quelcom que depèn de moltes coses: genètica, alçada, estil de vida, activitat física, estat de salut, etc. A més, el pes "ideal" és sempre una franja molt ampla de pes que va d'un mínim a un màxim recomanats, de manera que una persona, tenint una determinada alçada, pot tenir un pes "ideal" molt ampli, això fa que sabent alçada i pes es pugui saber, molt per sobre, si el pes està més o menys bé, però només és orientatiu. Si vols saber si el teu pes està bé, el millor que pots fer és preguntar-li al teu metge, t'ho podrà dir amb més precisió.