Mort d'un pare i millor amiga
Hola! Bueno, escric perquè estic algo confusa. El Maig d'aquest any va morir el meu pare de càncer, vaig tindre el recolzament de moltes persones, de totes les meves amigues, però la que es la meva millor amiga em va decepcionar moltissim. Vaig tindre un mes molt dolent, i quan jo més la necessitava em va fallar. Vaig estar molt molesta amb ella durant tot l'estiu, però no li vaig dir res del que pensava. Ara per ara estem bastant bé, però no consegueixo olvidar el que em va fer, i crec que no ho podré fer mai. Estic molt embòlicada ja que jo la considero una de les meves millors amigues, però si de veritat ho fos, no crec que haguès passat de mi d'aquella manera. No consegueixo ser la que era abans amb ella, i ella m'ho nota, però prefereixo no dir-li.
Moltissimes gràcies!
InterPersonal

Hola Judit,
Primer de tot dir-te que em sap molt greu el què has viscut i des d'aquí t'envio molts ànims!
És molt comprensible que sentis que la teva amiga t'ha fallat i que no ha sabut ajudar-te en aquests moments i és molt normal que et sentis estranya amb ella. Segurament ella també ho nota.
No sé si és el cas de la teva amiga, però davant situacions difícils, hi ha persones que no saben com reaccionar, i tenen tanta por de fer més mal a la persona, que acaben sense acostar-s'hi. No és que no se'n preocupin o que passin d'ella, sinó que no saben com fer-ho.
Si per tu és important aquesta amistat, la meva recomanació és que parlis tranquil·lament amb ella sobre com t'has sentit i escoltis quina és la seva versió de la situació. És possible que ella també ho hagi passat malament en no saber com ajudar-te. Parleu de què t'hagués agradat, o què esperaves d'ella (no per fer-li cap retret, sinó per conèixer-vos millor).
La sinceritat en una amistat pot ajudar molt. Possiblement ara sigui difícil recuperar el tipus d'amistat que teníeu abans, però amb temps, paciència i molta cura podeu reconstruir la vostra relació. Deixeu que parlin els vostres sentiments i emocions, de les vostres pors i dels vostres dubtes... serà un bon exercici i molt sa!
Una abraçada bonica!
Laia Sala
www.consultajove.cat