No sé com dir que sóc lesbiana.
Hola! Primer de tot gràcies per contestar-me.
Porto dos anys enamorada d'una noia, algú ho sap, molt poca gent, i diuen que és més obsessió, que se'm acabarà passant. Les que coneixo de tota la vida diuen que és impossible, sempre havia sigut molt de nois i tot, en plan de trobar-los guapos i diuen que no pot ser que jo ho sigui.
saber-ho del tot només ho sap el meu millor amic, a un altre li he dit que sóc bisexual i s'ho han près bé. En canvi, les meves amigues ho veurien molt fort, no ho acabarien d'entendre i em fa molta por de que la gent em jutgi pel que sóc, mai he tingut el valor de ''sortir de l'armari''.
A més, els meus pares són molt homòfobs i se'n acabrien enterant. No sé què fer, però no fer-ho públic segur que em fa perdre moltes oportunitats, a part no he estat mai amb cap noia i vaig ocultant el que sóc anant amb altres nois.
Necessito ajuda, mil gràcies!
InterPersonal

Hola Merii!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Fingir qui no ets és una de les coses més complicades i que més desgasten a una persona. Entenc que et pugui fer por la reacció de les persones del teu entorn, però estigues convençuda que si realment t'estimen, acabaran desitjant veure't feliç.
A vegades és difícil trobar el moment i potser cal que n'estiguis completament segura. Observa't a tu mateixa, no tinguis pressa, no has de decidir res perquè quan t'enamoris tindràs la resposta. Et passo l'enllaç del Casal Lambda, una associació que pretén normalitzar la homosexualitat. Potser ells t'orientaran i t'assessoran:
Una abraçada bonica
www.consultajove.cat