Ajuda...
Bon dia,
Tinc un problema...
Jo tinc tres millors amics, però un d'ells està enamorat de mi. Jo ja li vaig dir el seu dia que jo no vull res amb ell, però ell ho passa molt malament ja que mai ha tingut novia, i que ho ha passat molt malament pel tema de l'amor. Jo li dono consells, li dic que s'ha d'estimar a ell mateix abans que estimar a una altra persona. Ell no es feliç... necessita algú. Jo ja li dic que existeix la família, els amics...
Fa uns dies em va dir que no pot més i que després d'aconseguir la seva meta (vol crear un videojoc), es suicidaria. Jo i els altres amics l'intentem animar, però és impossible. Jo ja no sé que més fer...
Un altre tema.. és que un dels seus amics i jo, estem "enamorats" i volem estar junts, però no podem perquè sabem que farem mal al nostre amic (ja vam veure a un amic morir davant nostre, no volem que passi una altra vegada...). Llavors hem decidit que esperem durant un llarg temps per a veure si se li passa tot això, perquè potser aquest problema és puntual, o no.. no ho sabem. Només volem ajudar-li.
Vosaltres què faríeu? Podeu donar-me algun tipus de consell? Ho agrairia molt, gracies per la vostra paciència.
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli AUlet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs és important ajudar als amics. I alhora també és important que l'altre vulgui ser ajudat. Si veieu que per molt que li digueu no hi ha cap canvi, li podeu suggerir si el que li passa és massa difícil d'aconseguir-ho ara. Potser d'aquí un temps, amb me´s coneixements,més experiència...
Cadascú decideix què es planteja a al vida. és important tenir objectius i esforçar-se per ells ( la vida no ens dóna regals perquè sí), però hem de revisar què ens plantegem.
El tema de l'amor, hem de pensar i tenior en comtpe que ningú ens pot fer feliços, que perquè siguem feliços depèn de nosaltres! No podem donar aquesta feina auna altra persona! A tothom li agrada estar amb parella, o no! Però vulgui un o no estar-ho non ha de tenir res a veure amb ser més o menys feliç!
Vosaltres l'heu d'ajudar i també pensar en com voleu que sigui el vostre camí. Poseu-vos una data per esperar si ell està millor i sinó és així haureu d'explicar-li el que sentiu i que voleu estar junts.
una abraçada
ELi Aulet www.interpersonal.cat