Què em passa?
Hola, soc una noia i tinc 17 anys. Estic fent 2n de batxillerat. Desde sempre he set força despreocupada, i em distrec fàcilment. Ara que estic fent aquest curs que ja és més seriós i es necessita constància me'n he adonat de que no sóc capaç de concentrar-me per mi sola, tot i sabent tot el que haig de fer no ho faig, i no sé perquè, és perquè sóc mandrosa? he mirat la possibilitat de tenir TDA però com ho puc saber? Em fa ràbia perquè no puc confiar en mi mateixa, voldria poder estudiar i centrar-me en el que és important... Ajuda'm si us plau..
InterPersonal

Hola funk funk! Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot dir-te que és més comú del que et penses el fet d'haver de reeducar l'atenció i la concentració. Per elles mateixes són com un cavall desbocat i som nosaltres mateixos els que hem de guiar!
Llavors, no esperis que vingui la concentració per ella sola! No passarà! Sinó que enlloc d'això intenta organitzar-te un horari, preparar-te un lloc còmode i atractiu amb objectes i fotos que t'ajudin a recordar perquè és important estudiar per tu ( per exemple, la foto d'algu d'una professió que t'agradi, o d'algu que coneguis que lluita pels seus objectius, etc).
Programa't una estona cada dia epr anar agafant l'hàbit, reperteix estones d'oci i de descans entremig. Fer exercici també va molt bé! Ah! els horaris de son també són molt importants per anar adquirint nous hàbits!
La mandra es treu a base d'esforç! Si vols millorar en aquest aspecte depèn de tu! I , e´s més , treballar l'esforç et serà positiu epr comprendre moltes altres coses de com funciona la vida! I així serà quan arribarà la confiança en tu!
Endavant!