Problema entre amics
Bon dia Adolescents.cat!
Aquest estiu vaig anar a un casal de volei, i vaig fer un amic. Ja ens coneixiem d'abans, però abans no ens quèiem gens bé.
Al casal ens ho explicàvem tot: si lligàvem, parlavem de ties bones i coses així. Ell és un any més petit que jo.
Total, al començar el curs, ell em va deixar de banda, i sempre va amb uns altres (també són amics meus) i em deixa de banda. Per exemple, quan escalfem a volei, i ell ve al meu costat a escalfar, al cap de 5 segons marxa, i ami em fa cas. Ell diu que això no ho fa, però jo veix com ho fa.
Ahir li vaig enviar un missatge, jo estava molt cabrejat, però em sembla que em vaig passar.
És un amic com pocs he trobat a la vida, una persona a la que puc explicar totes les coses. Què puc fer per "intentar" recuperar l'amistat?
Gràcies per endavant!!!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Saps aquell refrany que diu: "Dos no es barallen si un no vol"? Doncs amb l'amistat passa el mateix: dos no són amics si un no vol.
No sé exactament què ha passat entre vosaltres, ni tampoc si només són sensacions teves, però el més important en una amistat és sentir que és recíproca!
Les amistats, com qualsevol relació humana, cal que es cuidi. Així que si una de les dues persones sent que no hi ha implicació per part de l'altra.... potser no és tan forta la relació com pensava!
També et diré que a vegades les amistats tenen data de caducitat. Què vol dir això? Que pots ser molt amic d'algú en un moment concret en què teniu quelcom a compartir, i un cop això s'acaba, també es refreda l'amistat.
El meu consell és que si suposa gaire esforç "recuperar" aquesta amistat, potser no era tan important per l'altra persona. No hem de suplicar ni l'amor ni l'amistat. Ha de ser una relació fàcil que ens aporti benestar. Passa el teu temps amb les persones que realment ho valorin!
Una abraçada
www.consultajove.cat