Em manipula?
Hola, m'estimo molt a la meva millor amiga però tinc la sensació que em manipula perquè ha d'estar controlant tot el que faig. Si faig una cosa que no li agrada s'enfada i em diu el que he de fer! Fa uns quants anys que ho soporto però tinc la sensació que està acabant amb la meva autoestima ja que no puc fer el que realment m'agrada i vull, sino que haig d'estar pendent de si el que faig li agradarà o no!
He arribat al punt de que estic millor sense ella, que necesitaría que desaparagues de la meva vida perquè`m'he adonat que sense ella sóc més feliç. He arribat al punt d'odiar a la meva millor amiga.
Moltes gràcies.
InterPersonal

Hola Marta,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Les relacions d'amistat, com qualsevol relació entre persones és variant. Les persones canviem, i allò que fins ara acceptavem o fins i tot ens agradava, pot arribar a ser desagradable. És possible que últimament hagis sentit que la teva amiga t'absorveix molt i que no t'agrada sentir-te així. Però estic segura que també té moltes coses bones que ara no pots veure. Està clar que has d'actuar d'alguna manera, i aquí van les meves propostes: Pots trencar totalment la relació, deixant de ser amigues i perdent qualsevol tipus de relació, o pots començar a posar límits. Pots començar a dir-li allò que no t'agrada o no demanar-li l'opinió en alguns temes. D'aquesta manera tu aniràs recuperant la teva part individual però no perdràs l'amistat que teniu. Segurament si fas això últim, ella noti el teu canvi. La seva reacció no la podem preveure. Però si tu estàs segura d'allò que fas, tindràs la seguretat que et falta!
Una abraçada
www.consultajove.cat