Preoucupació
Hola, estic preoucupadissima, tinc 14 anys i medeixo 1,63 o aixi, i peso 68kg. faig ballet 7h i mitja a la setmana i tinc molta musculatura, no m'agrado gens. que podria fer per dissminuir el musul? el que em passa es que he intentat de deixar de menjar o de provocar-me el vòmit, pero m'encanta menjar i no puc. Neccessito ajuda, estic fen dieta però algo no va bé i redueixo el pes molt lentament.
Ajuda siusplau, moltíssimes gràcies de veritat..
Sara Bujalance

Hola sm27! Deixar de menjar o vomitar no funciona ni per baixar de pes ni per reduir múscul, ja que deixar de menjar a mig/llarg termini fa engreixar perquè el metabolisme es fa més lent i perquè es "compensa" el que no s'ha menjat "picant" o en la següent ingesta, i vomitar ni engreixa ni aprima. I, el més important, tant deixar de menjar com vomitar són coses MOLT perilloses per a la salut, així que no ho tornis a fer. La única manera de mantenir un bon pes és menjar equilibrat (com marca la piràmide alimentària) i fer esport habitualment. A part d'això, res més funciona. Recorda que el cos i el pes no depenen només del que mengem i de l'activitat que fem, sinó que també depèn d'un factor genètic, que no podem ni triar ni canviar, i que per això és molt important acceptar-nos tal i com som per sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. Molts petons!!
Sara Bujalance
A més, el teu pes ja està bé com està, no necessites aprimar!!