Estar "Off"
Hola bona nit, fa unes setmanes que em trobo que no em ve de gust fer res. He provat a parlar amb alguns psicòlegs però tots diuen que estic bé i no tinc cap problema, tot i que a l'hora de la veritat mai tinc ganes de fer els deures de l'institut, de llegir o de qualsevol cosa que m'agradava fer abans. A més, aquesta situació de passar de tot m'ha complicat la relació amb la meva mare i ara sento que no tinc recolzament de cap tipus. Necessito ajuda perquè ja no sé que més fer...! Moltes gràcies.
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Veiem com et podem ajudar! Primer de tot dir-te que a vegades tots ens trobem en moments on la motivació per sí mateixa pot baixar. A vegades no som massa conscients de quines són les causes, o si ens ha passat alguna cosa que aparentment no ens hauria d'afectar, però resulta que sí...
Sentir-se i estar desmotivat és un estat molest, però no és permanent! Les emocions s'activen i es desactiven i , a més, tots tenim més control del que ens pensem en aquest procés. Es tracta de l'autoregulació emocional. Aquesta és una capacitat molt important de la intel.ligència emocional. A mésura que anem creixent ( no d'edat només, sinó també de els ganes de creixement personal que estem disposats a fer), anem millorant aquesta capacitat!
Es tracta de que les nostres emocions no ens governin! Sinó que siguem nosaltres qui governem la nostra vida i a nosaltres mateixos!
Per tant, tot i l'estat, es tracta de que tu decideixis fer l'esforç de treure't la desmotivació de sobre. Sense preocupar-te , vés-te marcant alguns objectius diaris, planificant coses que t'agradin, prenent decisions i portant a terme decisions i activitats que hagis de fer-te'n càrreg.
Pensa si estàs postergant alguna cosa o si tens alguna por que fa que estiguis frenant el teu dia a dia! Si és així, afronta-la, al teu ritme i anar fent. No deixis que la desmotivació et faci creure que non ets capaç!
Endavant!
ELi Aulet www.interpersonal.cat