Estudis
Sempre he volgut ser veterinaria. Pero al batxillerat, lo que portem de curs no estic treient notes d'excel·lents, nomes notables i algún be i algún suficient.
No arribaré a la nota de veterinaria. Hem costa concentrar-me i prestar atenció a les coses que faig o que em mostren, no puc estar tranquila...
Què em passa? Què puc fer?
InterPersonal

Hola someone,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Està molt bé que tinguem un somni i que lluitem per aconseguir-lo, però si el camí ens resulta massa complicat o decebedor, és bo plantejar-se un canvi d'objectiu o, com a mínim, obrir noves possibilitats.
No m'expliques si hi ha hagut algun canvi a la teva vida que creguis que t'ha influit en el teu rendiment. El que et recomanaria jo és que demanéssis una tutoria amb el teu tutor i poguessiu detectar quines matèries són les que s'han complicat i per quins motius. Potser es tracta d'un tema d'organització o de motivació, o potser és perquè han augmentat l'exigència, o perquè hi ha dificultats en l'atenció.
No et posis tanta pressió en si arribaràs a la nota de veterinària o no. Centra't en les assignatures. Detecta els teus punts forts i les assignatures que et requereixin més esforç i combina-les! Analitza el teu sistema d'estudi i introdueix canvis si ho creus necessari. És qüestió d'adaptar-se i buscar la millor estratègia.
Veuràs que si ho comentes amb els professors, ells t'ajudaran a detectar aquells aspectes a millorar de la seva assignatura i seràs molt més eficaç. Finalment, no t'exigeixis una nota concreta, marca't un objectiu centrat en el teu coneixement i no en una nota, perquè t'ajudarà a augmentar la teva motivació i les teves ganes d'aprofundir en la matèria.
Una abraçada!
www.consultajove.cat