Preguunta245
Bona tarda! M'agradaria saber si es possible que una noia heterosexual s'enamori d'una lesbiana? En cas afirmatiu i també en el cas que hagués estat sempre amb nois, podria ella mateixa no voler veure aquest sentiment i negar-s'ho?
Moltíssimes gràcies. Feu molt bona tasca! ;-)
InterPersonal

Hola Dragoin,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Els dubtes sobre l'orientació sexual són molt freqüents durant l'adolescència. Sovint l'amistat, l'atracció sexual i l'enamorament queda difós i es barregen. Una persona heterosexual és aquella que s'enamora de persones del sexe oposat, mentre que la persona homosexual s'enamora de persones del seu mateix sexe. L'atracció sexual fa referència al desig de mantenir contactes eròtics o sexuals amb una persona (del mateix sexe o oposat) i no per això defineix l'orientació sexual de la persona.
Un cop clarificat això, et diré que sovint els nostres propis prejudicis poden impedir que reconeguem els nostres sentiments. Però també és possible que l'aparició de relacions d'amistat més íntimes (molt presents durant l'adolescència) ens facin reflexionar i dubtar sobre la nostra orientació.
Així doncs, el més recomanable és tenir paciència i primer clarificar els propis sentiments. Validar el què s'està sentint i ja s'anirà definint a poc a poc.
Una abraçada.
www.consultajove.cat