Vergonya
Boness!
Doncs mira estic molt preocupada pq la vergonya pot amb mi, tinc 15 anys i no faig moltsimes coses que m'agradarien fer... Això m'afecta tmbé molt amb els estudis mai aixeco la ma per respondre preguntes, sempre tinc els deures fets i magradaria aixecar la ma per que em posesin positius pero es imposible.No soc capaç ni d'anar a comprar quan la meva mare m'ho diu per por de que dirant, la gent em mirara.. I aixó tbé m'afecta molt amb els nois, m'agrada un noi pero nose com parlar-hi ni pel whatsApp soc una noia ni guapa ni lletja em considero normal i no li agradare no l'aconseguire mai.. Els meus pares diuen que tinc un problema ja molt serio amb la vergonya! M'agradaria molt siusplau si hem podrieu donar algunes solucions per tal de vençer el meu gran problema!!
Moltisimes Gràcies!!!!!!!!!!
InterPersonal

Hola Independentista!
la vergonya és un problema molt més comú del que et penses, i a la teva edat encara més. El que no hem de permetre és que ens afecti en coses com els estudis, les relacions, etc. per evitar-ho hauries d'anar provant de superar petits reptes que tu et proposis. Pensa quines coses deixes de fer per la vergonya, fes una llista si cal, i un cop la tinguis feta, proposa't un repte: per exemple, "demà farè una pregunta a la classe", pensa bé com t'has de preparar per aconseguir-ho i intenta imaginar-te com serà la situació,per poder assegurar-te que te'n sortiràs. Comença per un repte diari i de mica en mica i sense adonar-te'n aniràs aconseguint superar aquesta vergonya. No siguis molt dura amb tu mateixa! si algun dia no ho aconsegueixes ho tornes a provar a l'endemà, intentant pensar que t'ha impedit aconseguir-ho i buscant noves maneres de poder-ho fer,
Ànims, t'anirà bé segur!!
Marina
marina.marullpsicologa@facebook.com. www.interpersonal.cat