ESTRÈS
Hola adolescents!
Tinc 13 anys i vaig a segon d'ESO, la veritat només vull dir-vos que el tema estudi m''està anant fatal.
Vull dir, sóc una de les més "intel·ligents" de la classe, bueno els companys que tinc tampoc dic que tinguin molt interés en l'estudi...En fi, necesssito ajuda, no sé com organitzar-me veig videos en youtube per saber com organitzar-me, tinc un muuunt de deures i un pilo d'examens en una setmana i no m'està anant bé, trec notes molt baixes 6 o 7 i vaig suspendre un de mates amb un 4'5 i tothom flipava, sóc la delegada de la classe i tinc la moral baixa, s'em cau molt el cabell i la meva mare m'està portant a fer anàlisis...etc. Quan tinc examens sempre estudio l'ultim dia i em desperto a les 6 per respassar-ho, sempre ho faig, fins hi tot em vaig prposar despertar-me a les 5:45 per estudiar. Crec que estic arribant a un punt que no puc. No vull que arribin les notes... per altres persones això no seria res greu però a mi.... Em proposo estudiar 2 dies abans d'un examen, però sempre acabo estudiant l'últim, he intentat de tot, aquest any sembla que no tingui ganes de fer res.... Per cert aquest any em van regalar el meu primer mobil, i la meva mare deia que estava enganxada i ho vaig notar quan les meves notes comencaven a baixar... crec que es un dels problemes...
PERDONEU SI ES LLARG EL TEXT, NECESSITO EXPLICAR-ME! GRÀCIES ADOLESCENTS! AJUDEUME
InterPersonal

Hola bonica!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Carai quanta pressió que tens a sobre! Tinc la sensació que estàs tan centrada en organitzar-te i en saber com planificar-te, que això et consumeix molta energia i molt temps. Sovint quan ens atabalem, el nostre cervell es "bloqueja" i queda enganxat a la idea: "estic molt atabalat, no me'n sortiré, no tinc temps" i això fa que no rendim com sempre.
Primer de tot et demanaré que et tranquil·litzis i no anticipis res. Munta't un horari i compleix-lo. Pots demanar al teu tutor o tutora que t'ajudi a organitzar-te, perquè ells saben les matèries que teniu i l'estona que aniria bé dedicar-hi.
Pel què fa als examens, llevar-te d'hora potser et funcionava fins ara, però t'hauries de plantejar canviar el sistema. Pots dedicar un parell de dies abans a fer-te resums o esquemes. D'aquesta manera aniràs coneixent millor la matèria i quan hagis de fer l'estudiada final et serà més fàcil!
Com veus, a mesura que anem creixent, hem d'anar-nos adaptant a les noves exigències. Sembla que el sistema d'estudi que tenies fins ara, ja no t'acabava d'anar bé, així que hauràs d'introduir-hi canvis! No et preocupis perquè ens ha passat a tots. Ara cal un període d'adaptació, però estic segura que aquesta voluntat que desprens t'ajudarà!
Una abraçada
www.consultajove.cat