No puc dormir per estres
Hola!
Dons mira, jo faig 2 d'ESO, i cada dia, em tenco a l'habitació a fer els deures i els treballs de classe, però crec que es una exageració, tenir que estar fins les 12 de la nit, perque jo vaig a l'ESO de La Salle (i don't like, yes) i entrem a les 9 del matí, sortim a la 1 i quart, entrem a les 3 de la tarda i sortim a les 5, PERÒ, PERÒ els DIMARTS estem allà mirant les mosques, fins les 6 i mitja! I després, em paso fins l'1 de la matinada fent deures, i ja ho he dit als profes i em diuen la tipica frase de -Jo això també u he fet, i no es per tant- Sí home, i també el triple, i 1.000 vegades més si vol, però es impossible, desde 1 de primaria estic a l'habitació fins l'1 de la matinada, ja no se que fer, per que cambiarme d'ESO o institut, dons... com que no, perque? perque, els altres estan plens de gitanos i moros, i ja estic traumatitzada i cap psicoleg a pogut fer res, a més a la salle iguament em fan bullyn, i vaig tenir q agafar del coll a un tiu de 4 eso, i a sobre em renyen ami.
Per cert, el sucidi pot ser una bona sortida? Oi q si?
InterPersonal

Hola AmigaLola,
Gràcies per escriure. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Veig que estàs una mica atabalada amb diferents temes! Anem a veure si podem agafar-nos-ho millor.
Em dius que t'estàs fins la mitjanit fent els deures, però no sé si és cada dia o només alguns dies puntuals. Potser hauràs de planificar-te d'una altra manera, per exemple fent els deures de 6 a 9 del vespre i dedicar-hi també alguna part del cap de setmana (dissabte al matí, per exemple). Sé que possiblement teniu forces deures, però si has provat de parlar amb els professors i tampoc vols canviar d'escola, la solució haurà de recaure en tu.
Intenta organitzar-te i quan et dediquis a fer deures, evita distraccions (com les xarxes socials o el mòbil), perquè rendiràs més. A més, també et pots programar descansos. Parla amb el teu tutor perquè t'ajudi a programar-te, i també amb els teus pares, així entre tots segur que us en sortiu!
Pel què fa al bullying que dius, el què has de fer és comentar-ho als professors o als teus pares, perquè ells són els que et podran ajudar. Confia en ells, ja veuràs!
Una abraçada
www.consultajove.cat