A dos bandes
Hola! Per començar, jo em crec moltes coses, gairabé tot. Sempre he cregut, que totes les persones del món som dolentes. Crec, que les persones que moren, són les que troben la seva propia veritat. És dir, tothom vivim enganyats per una mentira, i la vida es el camí per descubrirla, de una manera, o de una altre. També crec en el cel i l'infern. Al cel van les persones que troben la seva veritat i moren per causes naturals, per alguna enfermetat etc. Després hi ha la gente dolenta, que mata a altre gent i que esta plena d'odi, que aquesta per descomptat va a l'infern. I la gent que es suicida o es matada ja quan es mort, es decideix. Bueno això ve perque jo visc aquí, a Catalunya. Però no em sento bé, crec que la gent que menys em coneix em fa més la vida imposible, i a mi m'afecten molt les coses, sóc molt sensible i hi ha vegades que no se que fer. En cambi, a Jaén em sentu agust, allà la gent m'aprecia moltisim, i els estimu a tots com a ningú. M'agradaria saber, si hi ha alguna teoria sobre la personalitat de les persones, o si s'ha fet algun qüestionari o estudi o el que sigui. M'agradaria dir que per l'edad que tinc sóc bastant madura i he pasar per moltes coses a la meva vida pero ser tant ''petita''. Moltes gracies per la teva atenció, petons!
InterPersonal

Hola Smiile311,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Caram quina teoria més elaborada! Què hi ha després de la mort és un dels grans temes que ha preocupat a molta gent i s'ha escrit centenars de textos al respecte, així que benvinguda a una de les grans qüestions de la humanitat!
Sobre la personalitat, et diré que (després de molts estudis) s'ha acordat que està formada aproximadament un 50% per la genètica i un 50% per l'ambient. És a dir, alguns aspectes ens són propis des del naixement i d'altres els anem adquirint a mesura que creixem, ja sigui per imitació, per càstig o per reforç. No et sabria dir si el fet que et sentis més a gust a Jaén respon a un patró de personalitat o simplement que hi tens més afinitat per les persones que hi viuen, les creences o la manera de viure. Així que, disfruta de les temporades que passis allà i també busca les coses que t'agraden del lloc on vius habitualment.
Una abraçada
www.consultajove.cat