PROU
hola, molt bon dia!
He vist ja fa temps que treballes, suposo, al "consultori" d'adolescents.cat.
Mira, jo sóc una noia de Barcelona que, tot i que ara ja estic recuperada, he estat gairebé tres anys amb una depressió bastant important, passant per anorèxia,etc etc etc etc.......
Com deus saber, moltes persones qe pateixen TCA o bé altres problemes, solen buscar informació per internet sobre com evitar menjar, com fer-se mal, com vomitar... (m'hi incloc). Ets psicòloga, i saps que això no és bo. I que fer servir internet per a parlar d"aquestes merdes és tan sols recrar-s'hi i patir més. Si es fa en pàgines de gent malalta, reps un input que et fa estar pitjor. Si ho fas en pàgines on ho llegeix gent que no està malalta, reps insults o, si més no, saps que estàs cridant l'atenció, i rebent aquesta atenció pels teus problemes, la qual cosa et farà "voler", és a dir, voler, estar malament. I és així.
He escrit e-mails a la pàgina d'adolescents.cat per a que, si més no, treguin aquest consultori on la gent publica que es fa mal i vosaltres responeu amb una plantilla d'estima't. Sí clar!!! Facilíssim!!!
Demano també que no es publiqui "com tenir un cos 10" o "aconsegueix una panxa plana amb aqests exercicis a casa". I després quan pregunten si estan grasses: Noooo carinyo estàs maaaasssa prima!!! És perillós!!!
No creus que és educar d'una mala manera això de permetre que la gent escrigui tot això en pàgines? Desmereixent les malalties mentals com "una cosa que cada cop passa més en aquesta societat podrida?" Doncs Elena, aquestes publicacions fan que les malalties en potència siguin més propenses a desenvolupar-se.
Entén que si una persona està malalta, o ho acaba dient o la gent i els pares li noten. Perquè és així, es nota. La gent no és burra. Estic segura que com a màxim un 7,5% de la gent que ca escrit al "consultori" estava malalta i ho ha confessat gràcies als vostres "consells" (consells-plantilla).
Estic convençuda que ets una psicòloga de collons, i que estàs ajudant a molta gent a la teva CONSULTA i amb VISITES cara a cara. Saps que cap metge mai diagnostica per telèfon. Saps que no és bo el que està passant. I si no ho saps, crec que he defensat bé la meva tesi am bons arguments.
Un petó molt fort, i obre els ulls!! SIUSPLAU!!
Canviem coses amb accions, no amb paraules buides
InterPersonal

Hola,
Sóc la Laia Sala, una de les psicòlogues de l'equip d'Interpersonal.
Entenc tot el teu malestar. Tens tota la raó quan dius que una de les fonts d'informació més recurrents en la nostra societat és internet. Per això mateix intetem utilitzar aquesta eina a favor nostra. És evident que hi ha un munt de pàgines que poden potenciar el desenvolupament d'un trastorn alimentari, però també hi podem treballar en contra.
Els tres consultoris de la pàgina tenen la mateixa filosofia de base: "acceptar-se i estar a gust amb un mateix". Et puc assegurar que no existeixen respostes-plantilla i que cada una de les respostes s'elabora des de 0 a partir de la informació que apareix a la consulta, però el fet que hi hagi aquesta voluntat comuna de promoure el benestar amb un mateix fa que apareguin termes comuns en més d'una consulta.
Tenint en compte la societat on vivim i l'exigència que ens imposem per ser perfectes en tot, podem intervenir de dues maneres (eliminant tota mena d'informació) o facilitar un espai on els dubtes siguin resolts per professionals d'aquell àmbit. El consultori en cap cas pretén ser un espai terapèutic ni de diagnòstic. Simplement una eina més per clarificar alguns dubtes que molts de vosaltres teniu. Si t'has fixat, moltes de les respostes van en la mateixa línia: parlar amb la gent de l'entorn, explicar-ho als pares i si és el cas visitar un especialista.
Entenc que estiguis sensibilitzada amb aquesta temàtica i t'agraeixo moltíssim la teva aportació. Per això et dono el nostre punt de vista i el nostre enfocament a l'hora de contestar les consultes que ens arriben. Pensa que tots aquests dubtes existeixen i si no són resolts en aquesta pàgina, tu mateixa dius que seran resolts en una altra. Per tant, entre tots cal que ens posem les piles i anar canviant mica en mica la pressió que existeix actualment sobre el culte al cos!
Una abraçada bonica,
www.consultajove.cat
Elena Crespi
Hola, com estàs?
Primer de tot, gràcies pel teu comentari. Deixa'm afegir alguna coseta al que la meva companya Laia et deia.
Comprendràs que la nostra tasca responent consultes no és només dir “Estima’t” com comentes. En cap cas, crec, que diem això i prou. En la majoria de les nostres respostes intentem donar alguna eina per aconseguir aquesta fita. Com tu dius, no és senzill i amb una resposta no es resol tot plegat però no vull que t’emportis la idea de que responem amb una plantilla ja que no és així. Pot ser que moltes respostes s’assemblin si la pregunta és similar però no treballem mai amb plantilles, el que sol passar és que cada psicòloga té el seu propi estil de resposta i es pot assemblar.
En els casos en que detectem que potser hi ha un problema més gros al darrera sempre animem a l’adolescent que ens contacta a que busqui ajuda professional. NO crec que hagis llegit totes les respostes que hem fet al llarg de l’any que fa que estem atenent el consultori però la majoria de respostes considero que estan força treballades i sempre animen, també, a que l’adolescent parli amb els de casa, expliqui la seva situació i busqui ajuda.
Jo puc respondre pels consultoris de psicologia i de sexualitat que és on treballo i hi ha el meu equip responent.
Pel que fa a alguns articles de la web que no tenen res a veure amb el consultori, no som nosaltres les responsables.
Una abraçada i me n’alegro moltíssim que tu estiguis bé.
Cuida’t molt!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat