LESBIANA?
Hola! Tenim una amiga que pensem que es lesbiana, perquè no li ha agradat mai cap nen, i per molt que confiï amb nosaltres ella diu que no. Algun consell per saber si realment ho es? A més, no es relaciona mai amb cap nen, sempre està amb nenes. També quan li parles de liar-se li fa fàstic, i fa el mateix quan li parles de perdre la virginitat i a la nostra edat...doncs es normal parlar d'aquests temes i fixar-se en nois.
InterPersonal

Hola Mofletees,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
M'agradaria fer-te una pregunta: Canviaria la vostra amistat si ella fos homosexual? Continuaria sent la mateixa persona per vosaltres?
Segurament em contestaràs que no canviaria l'amistat i que continuaria sent igual per vosaltres, així doncs, per què voleu saber-ho? L'orientació sexual forma part de la privacitat de cada persona i cadascú ha de decidir quines coses vol fer públiques i quines vol mantenir en privat. I això ho hem de respectar.
També et diré que la curiositat sexual no desperta al mateix moment en tothom, cadascú té el seu ritme, igual que el desenvolupament corporal. Algunes persones la viuen més intensament i d'altres la mantenen en privat, és una decisió personal.
L'amistat és una relació de confiança mútua i seguretat, de manera que si una de vosaltres vol explicar alguna intimitat sap que serà compresa per la resta, així com també serà respectada si no vol explicar-ho. Aquest respecte és la clau d'una amistat sana.
Una abraçada
www.consultajove.cat