Preocupadíssim!! Ajudaa!!
Resulta que en el meu equip de futbol hi ha un membre, el porter que es desmotiva molt fàcilment. Ell és el Marcos, i resulta que sempre que li marquen dos gols seguits es posa molt nerviós i s'enfada i no para les pilotes. Llavors tots ens fiquem amb ell i es posa trist. Hi ha alguna solució perquè no es desmotivi tan fàcilment? Moltes gràcies.
InterPersonal

Bona tarda Mendel,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltes gràcies per escriure'ns!
Dir-te, en primer lloc, que tant en Marcos com el teu equip pot estar molt content de tenir algú com tu al costat que es preocupa tant per ells i per buscar solucions que els poden beneficiar.
És normal que en Marcos es posi una mica nerviós, potser hauríeu de recordar-li que ell no s'ha de responsabilitzar al 100% dels gols, ja que la responsabilitat sovint és compartida entre tots i cada un dels membres de l'equip que han participat en aquella jugada. Una altra cosa que pots fer és parlar amb els membres del teu equip i pactar que quan li marquin algun gol no heu de posar-vos amb ell, ja que a ningú li agradaria que li fessin això i esteu contribuint en la seva desmotivació i el seu malestar! Si en comptes d'insultar-lo li donéssiu ànims segurament la seva reacció seria molt diferent i no es desmotivaria tant!
Sort!
www.consultajove.cat