nois
hola, soc una noia de 15 anys, em preocupa una cosa i esque la majoria de les meves amigues ja han tingut algun rotllo i s'han liat amb algun noi, em podries donar algun consell per pujar-me l'autoestima o alguna cosa aixi??
InterPersonal

Bona tarda my_anime_style,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltes gràcies per escriure'ns.
No has de valorar la teva autoestima per si t'has liat o no amb un noi. Una cosa no té res a veure amb l'altre. Pensa que moltes persones amb 15 anys encara no s'han liat amb ningú, el més important és no tenir pressa i tenir la tranquil·litat que en el moment que toqui coneixeràs a la persona amb qui fer aquest primer pas.
Per tenir una bona autoestima el més important és que t'estimis a tu mateixa, i d'aquesta manera ho transmetràs als altres. Et poso deures:
- Quan et miris el mirall, busca cada dia alguna cosa que t'agradi de tu, i no marxis de davant del mirall fins que la trobis. Pot ser un pèl de la cella, una piga o el color de la llengua, m'és igual!
- Rumia quina és la característica que et fa especial a tu. A vegades no destaquem en una cosa en concret, sinó que allò que ens fa únics són la barreja de dues o més característiques. Per exemple: ens pot fer especials que siguem molt ordenats a classe i tinguem l'habitació feta un desastre!
Com moltes coses, l'autoestima s'ha d'entrenar i cuidar. Hi ha temporades que necessita que la mimem més i d'altres que funciona per si soles, però està bé que tinguem l'alerta posada per si baixa més del compte!
Una abraçada
www.consultajove.cat